När lyckan ler

Idag har jag varit lite små trött och seg, satt i bil kö i nästan en timma p.g.a en olycka som skedde på Öckerö leden. Så var lite smått stressad och inte på de bästa humöret. Tar med mig posten in, kollar snabbt igenom breven och så ligger där ett litet kuvär till mig. Löftadalens stämpel fanns på framsidan, och jag tänkte i bifarten att detta måste vara en bekräftelse på min ansökan som jag skickade in förra måndagen till deras bildlinje. Så sliter upp kuväret och öglar igenom det snabbt. så står det svart på vit: "Vi har den stora glädjen att meddela att du antagits till Bild & Konstlinjen". Jag har ett litet luddigt minne av vad som hände de nämsta minuterna efter men min kära mor berättade att jag utstötte ett glädjevrål som skulle få Ronja Rövardotter att blekna av avund. Jag ringer i blind och skär glädje till min underbara Emélie som också har sökt in till samma skola men en annan linje och får veta att även hon antagits.
Så nu är de alltså bestämt. I augusti flyttar jag och min kära Emélie till Kungsbacka.

Löftadalens folkhögskola ligger i Åsa och dom har flera olika linjer man kan söka till. Vi ska dela ett dubbel rum på internatet eftersom det är, helt otroligt nog, svårare att få tag i lägenhet i Kungsbacka/Åsa än i Göteborg >< Men de får duga. Måste säga att trislotts reklamens slogan passar in som få. Plötsligt händer det. Jag är helt slut efter allt hoppande och skuttande så ska försöka få lite sömn innan det är dags att gå upp med tuppen i morgon.



Godnatt gott folk, sov så underbart gott.

Kommentarer
Postat av: Ida Törnqvist - konstblogg

Din fina kommentar gjorde mig verkligen jätteglad :) ! Tusen tack snälla du <3

2010-05-11 @ 00:48:24
URL: http://myblueworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0