The meaning of love

Syster tänker jag kalla dig. Även om våran vänskap inte varit speciellt länge. Knappt ett år. Så har jag hittat något i dig som jag aldrig funnit i någon annan. En tvilling själ. Vi är både så olika och så himla lika på samma gång. Vi kompleterar varandra. Med dig kan jag vara mig själv på ett sätt som jag aldrig kunnat innan.

Jag vet att du lider även fast du inte visar det och jag lider med dig. För din smärta är min och jag skulle göra allt för att få dig glad på riktigt. Jag vet att det inte är mycket jag kan göra för att dämpa smärtan men jag kommer att försöka så mycket jag bara kan.

När något händer så finns det alltid folk som säger; "jag finns här". Folk man inte brukar prata med men även folk som man umgås med ibland. Visst existerar dom, det gör alla av jordens invånare. Du kan inte tar dom seriöst när dom säger det, för det gör inte jag, och jag tänker inte säga att  jag finns här för det vet du redan om. Det finns alltid folk som dras till andras olycka av flera oilka anledningar. Vissa vill hjälpa för att själva må bättre, vissa mår bra av att andra mår eftersom att deras egna liv inte verkar så trista, enkla och meningslösa, andra vill dra nytta av andras olycka, kanske för att själva få uppmärksamhet (M-style)  eller något annat bisarr anledning.

Jag säger hellre:
Jag tänker inte försvinna. Efter stormen kommer jag att stå kvar här som en klippa. Storm, vatten, universums alla kosmiska krafter kan inte få mig att flytta ett steg. Jag kommer aldrig sluta bry mig. Jag kommer alltid vara ärlig mot dig. Jag kommer alltid stötta dig. Jag tänker inte utnyttja dig. Jag vill ge tillbaka lika mycket som jag får.
Vet du varför? För jag älskar dig. Jag har lärt mig min läxa av att för lätt bry sig om folk. En läxa som var oundviklig men även svår att lära sig. Jag kan inte älska på det sättet jag en gång gjorde. Jag har tappat kärlek till gamla vänner p.g.a för lite tillit från båda håll. Jag har också lärt mig vad det menas med att älska. Dom orden kommer inte lätt över mina läppar eftersom jag vet priset man kan få betala om allt inte går rätt. Så nu säger jag inte de orden om jag inte är väldigt säker på att jag menar det. 

Det är inte bara det att jag vill finnas där för dig. Jag behöver dig också. Egoism är något som är en del av människans natur. Mer för vissa än för andra. Men en del av oss är behövande och jag behöver dig i mitt liv.
För ett liv utan dig skulle vara meningslöst, tråkigt och ensamt.

Jag älskar dig <3


Kommentarer
Postat av: Julia - BLOGGTRÄFF 4:e Juli!

åhhh va fin bloggen blev <3

2009-06-29 @ 15:11:24
URL: http://jsomijulia.se
Postat av: Systern

Tack hjärtat!!

Du fick mig att gråta Agda! <3 Älskar dig!!!!

2009-06-29 @ 19:38:57
URL: http://anonimowy.blogg.se/
Postat av: Anna

Julia: TACK<3 jag är as nöjd. Första gången jag fixat allt själv :)



Syrran: Jag menade varje ord <3

2009-06-29 @ 22:43:44
URL: http://newbegining.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0